Published On: 20. 9. 2022722 words3.6 min read

Nechcete se už dál cítit jako nafouknutý balon? Přečtěte si naše tipy, jak se zbavit nadýmání a užívejte si ten správný pocit ve vašem břiše.

Co pomáhá na nadýmání?

  1. Omezte konzumaci nadýmavých potravin: Některé potraviny mohou při časté či nadměrné konzumaci způsobovat nadýmání. Proto je dobré, to s jejich konzumací nepřehánět. Patří mezi ně hrách, zelí, ořechy, fazole, čočka, květák, česnek, kapusta, ale také hroznové víno, švestky nebo mléko či čerstvé pečivo. Pokud vám některá z potravin nedělá dobře, omezte ji ve svém jídelníčku.
  2. Dbejte na správné stravovací návyky: Při hltání, polykání velkých soust, mluvení při jídle a přejídání se může do těla dostat větší množství vzduchu, které nadýmání způsobuje. Proto se snažte jíst v klidu a pomalu, doporučujeme jídlo rozdělit do několika menších porcí, a vyhnout se tak přejídání. Dejte si pozor na kouření nebo pití nápojů současně s jídlem, při kterém se také dostává do vaší trávicí soustavy větší množství vzduchu. Přečtěte si i naše další tipy, jak se zbavit nadýmání po jídle.
  3. Nepřehánějte to s konzumací perlivých nápojů: Oblíbené perlivé nápoje jako je pivo, perlivá voda nebo limonády jsou plné bublinek. Při jejich nadměrném pití se jimi váš trávicí systém naplní a přebytečné množství vzduchu může způsobit nafouklé břicho. Proto je konzumujte v omezeném množství.
  4. Vyhněte se problematickým potravinám: Příčinou nadýmání může být také potravinová alergie či intolerance. A jak se zbavit takového nadýmání? Pokud zjistíte, že vám některá potravina nedělá dobře, omezte její konzumaci. Mezi alergeny patří mléko, korýši, vejce, pšenice, arašídy, ořechy a sója. Intolerance bývá nejčastěji na laktózu či lepek. Problematické mohou být také sacharidy s krátkým řetězcem, které se přirozeně vyskytují v mnoha potravinách, jedná se o takzvané FODMAP.
  5. Doplňte váš jídelníček o zdroj vlákniny: Jak se zbavit nadýmání, které je spojené se zácpou? Zkuste zařadit do svého jídelníčku více potravin bohatých na vlákninu, jako je například ovoce, zelenina, otruby, ovesné vločky nebo lněné semínko. Vlákninu můžete do těla dodat také v rozpustné formě. Poznejte i další tipy, jak se zbavit zácpy.
  6. Vyzkoušejte bylinné čaje: Zklidnit vaše zažívání vám mohou pomoci také bylinkové čaje. Vyzkoušet můžete například heřmánek, meduňku, lipový květ či mátu.
  7. Zjistěte, zda netrpíte nějakým onemocněním: Trápí vás nadýmání dlouhodobě nebo se pravidelně vrací? Viníkem může být také nějaké onemocnění. Nejlépe vám vaši diagnózu určí lékař. Často tyto příznaky bývají spojeny se syndromem dráždivého tračníku (IBS), který v Česku postihuje až 13 % populace. Přečtěte si v našem článku, jak poznat, že trpíte syndromem dráždivého tračníku.

Jak se zbavit nadýmání, pokud vás trápí dráždivý tračník?

S nadýmáním si poradí PROIBS®, certifikovaný zdravotnický prostředek, pro léčbu příznaků syndromu dráždivého tračníku. Vyvinuli ho odborníci ve Švédsku, kde setkal se skvělými výsledky v odborných studiích i u pacientů. Můžete ho bezpečně používat i po odeznění všech příznaků pro udržování optimálních podmínek ve vašich střevech. Navíc nebyly pozorovány žádné nežádoucí účinky ani interakce s jinými léky.

KUPTE SI PROIBS® V TĚCHTO LÉKÁRNÁCH:

KOUPIT
KOUPIT
KOUPIT
KOUPIT